KIPfestival 2015
- Over
- NATTE EN DROGE OPENING - WOENSDAG 15 JULI
- DAG 1 - DONDERDAG 16 JULI
- DAG 2 - VRIJDAG 17 JULI
- DAG 3 - ZATERDAG 18 JULI
- DAG 4 - ZONDAG 19 JULI
- KIPcafé
- Festivalcentrum: CAMPO victoria
- In de pers
- Tickets
- Archief: KIPfestival 2013
- Archief: KIPfestival 2012
- Speellijst
Op de feestelijke slotavond van het KIPfestival mag u niet ontbreken! Na
de voorstellingen kunt u vanaf 21u in de tuin genieten van ons aan het spit
gegaarde biovarken, of de gegrilde seitan. Reserveren voor de maaltijd kan via [email protected].
Vanaf 16u: KIPcafé
Vanaf 19u: voorstellingen
Vanaf 21u: slotfeest met eten en muziek (Big Whoop)
Comfort Booth
Welkom in COMFORT BOOTH.
Waar het ruikt naar koffie en wafels.
Waar 3 actrices hun bejaarde alter ego opzoeken.
Waar gediscussieerd en geknuffeld wordt,
gestruikeld en gefilosofeerd.
(Onder toeziend oog van Silas de hond.)
Van & met: Britt Bakker, Linde Carrijn, Charlotte De Bruyne & Anemone Valcke
Met dank aan: Over Het IJ Festival Amsterdam
De Ark Trilogie
Ik
heb laatst gegoogeld waarom flamingo’s roze zijn.
-
oh, hoezo?
Nou,
ik moest eraan denken omdat je daarnet zei dat ik zo ambitieus ben.
-
hoe bedoel je?
Het
schijnt dat flamingo’s roze zijn omdat ze alleen maar garnalen eten, en die
garnalen bevatten een soort pigment dat hun veren roze maakt. Als ze die
garnalen niet zouden eten, dan zouden het gewoon witte vogels zijn. En toen
dacht ik, misschien is dat bij ons ook zo. Dat we langzaam worden wat we in ons
opnemen. Ik bedoel, als je steeds maar meer wilt, en iets nooit genoeg is, dan
kan je dat op een gegeven moment zien. Aan onze buitenkant, als je snapt wat ik
bedoel. Als veren van ontevredenheid.
-
ben je ontevreden dan?
Dat
weet ik niet.
Na
de locatievoorstelling Zwarte Woud
Forever gaat de zoektocht voort.
Wat
als je jezelf kwijt bent? Waar begin je dan met zoeken?
Kom
je jezelf tegen als je verdwaald bent in de woestijn van de Australische
Outback, of in de Ikea? En hoe weet je, in godesnaam, welk handdoekenrek je
moet kopen? Of maakt het niet uit, omdat je ze toch binnen 90 dagen kunt
omruilen? Maar wat als het allemaal niet uitmaakt.
Van en met: Suzanne Grotenhuis
Wingman: Selm Wenselaers
OMELET
In OMELET werpen proletariërs zich op de wereldliteratuur en zien
we de achterkant van de achterkant. Of hoe boeiend het moge zijn te kijken naar
wie achter zijn uren theater maakt met wat samengesprokkeld materiaal van een
zekere bekende Engelse schrijver van lang geleden.
Concept en regie: Luc Van Autreve
Met: Koen Boesman, Siegfried Hanssens, Karla Kerckaert, Chris Keygnaert, Guido Lauwagie, Luc Leblon, Rob Lenoir, Ronny, Bruno Traest, Boudewijn Van Autreve, Ilja Van Autreve, Luc Van Autreve, Norbert Van Autreve, Lieven Vermeulen, Peter Vervaet, Regi Wietendaele
Productie: Theater Krakeel
Met dank aan de Stedelijke Veegploeg van Gent
Too white to dance
Voor het eerst ontmoeten Pieter Ampe en
Hendrik Van Doorn elkaar op de werkvloer, en dan nog wel tijdens het
KIPfestival. Beide mannen stapten zonder enig plan de repetitieruimte
binnen met een sofa en een platencollectie. Een volle week later is er Too white to dance: tien zinderende minuten die de grenzen van traagheid en evenwicht op de proef stellen. Mis het niet!
Van & met: Pieter Ampe & Hendrik Van Doorn
Boris & Flor Van Severen
Trekheet
van Miet Warlop en Pol Heyvaert
met Chloé Geers
en Marc Vanborm, Alexandre Van Goethem, Benjamin Meirhaeghe, Pim Cornelussen, Timo Sterckx, Ian Ghysels
Kostja
"Ik
ben Kostja
Ich
bin Kostja
My
name is Kostja
Ik
word hier naartoe
gezogen
als
een meeuw
naar
het meer
mijn
hart is vol
van
jullie
hier
hier
wil ik zijn
hier
wil ik wonen
alleen
in mijn theater
kan ik wonen."
Kostja is een
solo van Louis Janssens, gebaseerd
op De Meeuw van Tsjechov
en de
manifesten van de Dadaïsten en de
Futuristen.
Kostja als
hedendaagse performance kunstenaar.
Kostja als
post-dramatisch theatermaker.
Kostja als
Louis en Louis als Kostja.
Tekst en
spel: Louis Janssens
Met dank
aan: KASK Drama, Fabrice Delecluse,
Ferre
Marnef en Marie Mignolet.